onsdag 13. mai 2015

Strikket trønderbunad til et lite tantebarn.

Jeg var så heldig å få et nytt lite tantebarn våren 2014 og da sommeren kom var det tid for navnefest. Som gave strikket jeg en liten trønderbunad siden de holder til midt i landet.

Det er mulig å få kjøpt oppskriften et eller annet sted på nettet, men den er basert på at man må klippe og sy med symaskin når man monterer bunaden. Siden jeg er livredd for å ta i symaskin valgte jeg å lage min egen oppskrift inspirert av bilder av bunaden jeg fant på nettet. Min versjon er altså strikket sammen i stedet for sydd og er dermed ikke foret slik som orginalen.

Den er strikket i rauma finull. Et morsomt strikkeprosjekt hvor jeg måtte lære meg å strikke mønster på vrangen også. Er veldig fornøyd med det endelige resultatet.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar