tirsdag 12. mai 2015

Fjorårets vårstrikk: Ulldress og søt liten strikka kåpe.

En til tider litt vell hektisk hverdag har ført til at bloggen har fått ligge brakk i over et år. Prøver å komme meg i gang igjen nå og dermed kommer det et par kjappe blogginnlegg på rad nå for å vise frem litt av hva jeg har laget siden sist.


Denne nøstebarndressen har minstemor kunnet bruke i et helt år. De lange mansjettene på foten gjør at dressen kan vokse sammen med barnet. Den er strikket i et fantastisk deilig og mykt garn fra den svenske garnprodusenten Järbo. Det ser desverre ut som at akkurat det garnet jeg brukte ikke er å få kjøpt lenger, og hadde jeg visst det skulle jeg ha hamstret noen nøster til mitt alltid voksende garnlager. Veldig deilig, mykt og slitesterkt garn!



Den lille kåpen har jeg strikket uten oppskrift inspirert av et bilde jeg fant på nettet. Jeg fant senere ut at oppskriften er mulig å få kjøpt på engelsk på Ravelry: Søt liten kåpe men da var min versjon av kåpen allerede ferdig. Vurderer å kjøpe oppskriften for å strikke en ny og større utgave av kåpen.

Fjorårets 17. mai. Lillemor holdt seg god og varm med ullkåpen over festdrakten. Hipp hipp hurra :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar