onsdag 13. mai 2015

Pickles-strikk: Osloanorakk, vest og enkel jakke.

For dem som kjenner meg er det ingen hemmelighet at jeg er veldig glad i strikkeoppskriftene til http://www.pickles.no/

Jeg har kjøpt flere av de fantastiske strikkebøkene deres og strikket en hel haug Osloanorakker til kjente og bekjente. Osloanorakken er et veldig morsomt, enkelt og kjapt plagg å strikke og et plagg snuppa bruker mye. Hun har allerede vokst ut av to stykker og jeg gleder meg til å strikke en ny til høsten :)

Denne hetteløse osloanorakken og enkle vesten ble sendt i julegave til to av tantebarna mine. Begge er strikket i drops nepal.

 Jeg har strikket Osloanorakker i litt forskjellige garntyper. Mest av alt har jeg brukt dobbelt drops fabel. DRømmen er å prøve med på noen av de flotte garnene som selges med oppskriften, men det får bli en gang det passer seg å titte innom butikken deres i Oslo. Liker å få se og kjenne på garnet før jeg kjøper og det får jeg ikke gjort via nettbutikken ;)


Denne lille enkle jakken skal bli barselgave til en kollega av meg. Den er strikket i dobbelt garn, med en tråd bambusgarn og en tråd drops baby merino. Ble et veldig mykt og lett plagg, perfekt for en pitteliten kropp :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar